pátek, července 14, 2006

Kokrháč

Tak jsem zase po menší pauze zpátky. Hurá jásejme. Omlouvám se všem, kteří mě podporovali k návratu a moc jim za to děkuji. Budu se opět snažit přinášet mnoho nového a zajímavého z hor a okolí.
Minulý týden jsem se brouzdal podél Prunéřovského potoka, který se táhne stejnojmenným údolím a vévodí mu vrchol se zříceninou hradu Hasištejn ze 14. století.
Na protějším svahu stojí zajímavý geologický útvar Kokrháč s výskytem chráněné medvědice lékařské, lidově zvané hrozník, kostrounek, tolokněnka. Medvědice je stálezelený plazivý keřík s vystoupavými větvemi, značně podobný brusince. U nás roste jen vzácně ve světlých křovinách a na výslunných chráněných skalních stanovištích, v jalovcových porostech, ve světlých borech a na vřesovištích.
V tomto údolí také najdete skupinu památných stromů - mohutných smrků ztepilých.
Jak jsem se zmínil zkoumal jsem i okolí geologického útvaru zvaného Kokrháč. Bohužel se mi nepodařilo vylézt až na vrchol, chtěl bych to napravit tuto sobotu. Tak mi k tomu rdžte palce. Každopádně přikládám nějaké foto pro motivaci.



Tak a malý kvíz nakonec. Kdo z Vás pozná květ rostlinky na obrázku?

0 Comments:

Okomentovat

<< Home